ویرایش عکس آبان ماه 98

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به وجود موقوفات متنوع در دوره های مختلف با نیات گوناکون، اظهار داشت، وجود وقف‌هایی متناسب با نیاز روز، جامعه را از فقر و تنگدستی می‌رهاند، چرا که نیازمندان و مستمندان و بسیاری دیگر از اقشار جامعه به وقف‌هایی با نیات...
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار با کارکنان اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: همکاری صادقانه و دلسوزانه اوقاف با اصحاب وقف، باعث رفع بسیاری از مشکلات اوقاف در استان شده است.
 
وی افزود: بازدید مدیران از موقوفات، بقاع متبرکه، مساجد شهرها و روستاهای استان، کار بسیار ارزشمندی است و نتایج مناسبی برای تسهیل حل مشکلات و موانع موقوفات دارد.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور افزود: در این راستا در استان اقدامات خوبی تا کنون برای تربیت حافظان قرآن کریم انجام شده است.
 
وی افزود: برگزاری مسابقات مختلف قران کریم در رده های سنی شکوفه ها و بزرگسالان و محافل انس با قرآن در استان را از دیگر فعالیت‌های ارزشمند این اداره کل ارزیابی کرد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: همچنین فعالیت در زمینه پیشرفت و توسعه مسائل عمرانی و فرهنگی بقاع متبرکه در استان به یک عزم و اهتمام خاصی نیاز دارد و باید بیشتر مورد توجه کارکنان، هیئت امنا و بقاع متبرکه استان قرار بگیرد.
 
وی افزود: هیات امنا باید در راه ایجاد قطب‌های فرهنگی در بقاع متبرکه استان، تلاش بیشتری از خود نشان دهند زیرا قطعا انعکاس این تلاش ها در استان بسیار ارزشمند است.
 
حجت الاسلام شرفخانی در ادامه با اشاره به اهمیت وقف در جامعه تصریح کرد: وقف منحصر به افراد متمکن نیست، بلکه هدیه از طرف خداست و تمام بشریت می توانند واقف باشند.
 
وی با اشاره به وقفیات گوناگون در دوره های مختلف، اظهار داشت، وجود وقف‌هایی متناسب با نیاز روز، جامعه را از فقر و تنگدستی می‌رهاند، چرا که نیازمندان و مستمندان و بسیاری دیگر از اقشار جامعه به وقف‌هایی با نیات روز جامعه نیاز دارند.
 
حجت الاسلام شرفخانی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و نهادینه کردن ابعاد مختلف این فریضه مهم در جامعه، یکی از موثرترین راه ها برای احیای سنت حسنه وقف به شمار می رود.
/2759/